lady foxglove

Trådstartare
vill bara höra vad ni tror..
har en 18 årig nordis som har mycket utevistelse som har ändrat sitt sätt att vara hon är surare hon ligger ner mer ofta än innan kommer långt efter de andra in i stallet kan detta bero på MIG som ägare och ryttare .. kan erkänna har ej kunnat rida ut så mycket som jag gjort tidigare visst rider henne flera gånger i veckan men inte varje dag som jag tror denna tjejen behöver..
är det minskningen på ridningen som är anledningen till hästens nya sätt och sidor ?
jag tror jag vet men vill bara höra vad ni tycker

Sv: hjälp

Jag tycker definitivt att det låter som om hästen är sjuk. Att den ligger ner mer än tidigare och att den tar mer tid på sig att komma in till stallet, låter skumt.

hm svårt att ro att den är sjuk för den beteer sig är som vanligt annars inge ont någonstans... kan ju bara vara så att i ocj´ med att hon får mindre motion och enligt fodermannen får de samma mängd hö som innan så vill hon helt enkelt ´vara kvar ute längre i hagen än vad hon tilllåts (har i tidigare år vari året runt häst men det är inte möjligt här mannen har lovat att skära ned på hö och sedan har jag skaffat en medryttare.. så det löser sig... Sjuk är hon inte ksan ju vara så enkelt att hon är brunstig utan att vi märkt detta

det jag menar med att hon tar lång tid på sig att komma in kan vara så enkelt att hon helt enkelt bara vill vara kvar ute längre

Liknande trådar

• Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 521
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: Sesca
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
643
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama