J

Jezzi82

Har problem med min 6 åring, försöker lära honom gå över bommar men går han själv över hoppar han, går jag före går han fint. hur kan man hjälpa honom förstå att han ska gå över och inte hoppa? Det är samma sak ute i skogen, går jag före nåt "läskigt" följer han snällt med men sitter jag på vägrar han gå förbi.. Vad kan man göra? antar att det har med hans självförtroende att göra. har nån några bra övningar att träna upp det med??

Sv: hjälp!!

Har du någon häst som kan gå framför dig i början kanske?
Brukar ju vara lättare att ha någon häst som lugnt går framför. Efter några gånger kan du ju försaöka gå först.
Inmatning, inmatning, inmatning brukar gälla när det är sånt här.
Lycka till :)

Sv: hjälp!!

tyvärr kan jag nog säga att det bara är att fortsätta nöta på:) det kommer med tiden snart kommer han märka att det inte är nå farligt!
En häst först i början kan vara en bra ide!

Good luck!

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 098
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 956
Senast: Sesca
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 923
Senast: Svartkatt
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 124
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama