• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Jezzi82
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 725
J

Jezzi82

Har problem med min 6 åring, försöker lära honom gå över bommar men går han själv över hoppar han, går jag före går han fint. hur kan man hjälpa honom förstå att han ska gå över och inte hoppa? Det är samma sak ute i skogen, går jag före nåt "läskigt" följer han snällt med men sitter jag på vägrar han gå förbi.. Vad kan man göra? antar att det har med hans självförtroende att göra. har nån några bra övningar att träna upp det med??

Sv: hjälp!!

Har du någon häst som kan gå framför dig i början kanske?
Brukar ju vara lättare att ha någon häst som lugnt går framför. Efter några gånger kan du ju försaöka gå först.
Inmatning, inmatning, inmatning brukar gälla när det är sånt här.
Lycka till :)

Sv: hjälp!!

tyvärr kan jag nog säga att det bara är att fortsätta nöta på:) det kommer med tiden snart kommer han märka att det inte är nå farligt!
En häst först i början kan vara en bra ide!

Good luck!

Liknande trådar

Hundträning I fredags kom min adoptivhund från ett shelter i Rumänien. Han är runt 5–6 månader gammal, och som ni kan tänka er har det varit en stor... 2
Svar
34
· Visningar
5 339
Senast: Sel
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 029
Senast: Ninnurur
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 408
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?