urkella

Trådstartare
ska prov rida en häst i morgon...och då ska man prov hoppa den :crazy: men detta en en "bra" häst... så jag e jätte nervös att jag kommer att göra fel :( någon som varit med om samma, och har löst det'???? Vill ju att det ska gå bra :p

Kommer ihåg att jag va hypernervös när jag skulle provrida ponnyn jag lånar.. hade inte ridit på länge och senaste hästen jag hade gick bara i skogen, så min stil va ju inte på topp ;)
men det verkade som ägaren hade bestämt sig redan innan jag provred :) jaja, det gick inte så bra då, men nu går det betydligt bättre! ska på tävling på söndag (jättenervöööös).
det va tur att dom förstod att jag kunde bättre än så! :D
han är iof dressyrpålla..
rid på som vanligt bara så ska du se att det går bra! lycka till med provridandet!

juice

har provridigt lite olika..
sisst provred jag för en månade sen min nuvarande ouppfostrade medryttarhäst..
som tur var var inte ägaren med.. (hon e lite annorlunda)
men rid på som vnaligt..
tänk på att slappna av..
o lycka till

fråga ägaren om tips.. bara tänk positivt å rid framåt så går de nog bra... dom kan juh inte räkan med att du ska rida hästen perfekt första gågnen du provar den

Försök bara vara avslappnad och börja med gas, broms och sväng :) Du behöver inte hoppa den om det inte känns bra, det har jag varit med om. Hästen i fråga var hemsk så jag sa bara att det räckte och hoppade av.
Pressa inte hästen utan bara försök rida så rytmiskt och mjukt som möjligt.
Lycka till!

Be ägaren att rida först en stund. Då kan du få se hur hästen beter sig med henne på. Det gör nog att din nervositet släppet lite, och tänk inte på att nån tittar på dig. Tänk på att du ska prova vad hästen kan och hur den beter sig för att du kanske ska köpa. Det är viktigast att den passa till dig!

Lycka till med köpet!

jag var och provred en häst för ett tag sen och det gick bra, höll på att dö innan! var så himla nervös att göra fel osv då det var en superfin häst så jag ville inte missa den.. Men när jag kom dit var både ägaren och uppfödaren där så jag blev ju inte mindre nervös då :eek: Men ägaren red lite först och sen var det min tur.. jag har nog aldrig ridit så dåligt kändes det som! Men men vi bestämde tid igen och då var bara änaren där tack och lov :smirk: och allt gick bättre. Och nu står jag här och har hästen hos mig :love:

Så ta det lungt! Kräv inget av hästen utan testa det som en annan skrev att kolla grunderna, går hästen framåt för skänkel funkar broms osv.

Dom som äger hästen förstår ju att man inte kan rida den i bästa form från första gången man sitter på den, man brukar se ganska snabbt ändå om den som sitter på hästan "kan" rida och ser ut att passa hästen.

Så ta det lungt och gör ingenting du inte vet att du klarar av, det löser sig! ägarna är lika nervösa dom och dom vill att allt ska gå bra :) Så ta det bara lungt det löser sig alltid!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, den eviga stora frågan. Finns det nån bekväm BH? Jag har dagen till ära fått på mig en vanlig t-shirtbh från Lindex. Den skaver i...
Svar
19
· Visningar
743
Senast: SiZo
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 463
Senast: Piaff
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 446
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 601
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar