fel tråd
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ytterligare problem har dykt upp. Vi hästägare betalar gemensamt för höet. Jag har redan betalt in för mars och april och detta vägrar dem nu betala tillbaka. De menar att jag måste ta det med mig, vilket jag inte kan.
Vilka regler gäller egentligen?
Det fetade. Kan du sälja det höet med så slipper dom pengarna gå till spillo? Skriv en annons på det med så säger du att du tar med det helt enkeltYtterligare problem har dykt upp. Vi hästägare betalar gemensamt för höet. Jag har redan betalt in för mars och april och detta vägrar dem nu betala tillbaka. De menar att jag måste ta det med mig, vilket jag inte kan.
Vilka regler gäller egentligen?
Förstår din irritation, men jag ser det såhär: ts har förmodligen hamnat i kant med stallägaren av andra orsaker som vi inte vet och har nu väldigt tufft ekonomiskt. Så några tusenlappar hit eller dit blir faktiskt ganska avgörande i det läget.@ufot men alltså - EN bal ? Vad är det att bråka om ? Jag fattar inte ?
Om du och övriga är så extremt på kant med varandra men de erbjuder att du tar med dig din del av fodret istället för pengar, men du inte kan det osv, så får du nog helt enkelt acceptera läget.
Det där om en redan öppnad silagebal fattar jag inte riktigt ? Självklart vill ingen köpa en sån eller vad menar du ?
Nej, och betalar du i förskott så är det bra att ha saken skriftligt ifall att en liknande situation uppstår. Då vet du precis vad som gäller och man slipper förhandla om saken.Annons inlagd...
Jag kommer nog aldrig mer att lita på människor igen ... Framförallt inte betala in någonting i förskott.
En bal var väl den totala delen som TS köpte samt en till (silage?) som hen köpte då det inte fanns mer att ge av stallägarens hö.@Sporthorse jag är inte det minsta irriterad ?
Däremot extremt undrande ?
Hur kan det röra sig om tusenlappar ? 800 kg grovfoder delat på 7 personer kostar inte tusenlappar .
Det handlar om tre balar totalt. En är öppnad, så den räknar jag med att ta med mig. Den lär få plats i hästtransporten bredvid hästen.
Sen är det två balar till (oöppnade), med mycket bra värden som jag inte kan ta med mig.
Varje krona räknas för tillfället, men jag bränner hellre upp dem än låter de övriga stallägarna få balarna.
Nej öppnad silagebal lär bli väldigt svårsålt, men resten tycker jag du ska försöka sälja av. Hoppas att du blir av med dom två balarna du har att sälja, hur snart måste dom bort?Det handlar om tre balar totalt. En är öppnad, så den räknar jag med att ta med mig. Den lär få plats i hästtransporten bredvid hästen.
Sen är det två balar till (oöppnade), med mycket bra värden som jag inte kan ta med mig.
Varje krona räknas för tillfället, men jag bränner hellre upp dem än låter de övriga stallägarna få balarna.
@Sporthorse jag har ingen aning - nu är det tydligen 3 balar och innan dess var det en eller två .
Hursomhelst så en bal kostar inte tusenlappar.
Sen har jag till sista mars på mig att få balarna sålda, eftersom jag är uppsagd först till sista mars.
Sen har jag till sista mars på mig att få balarna sålda, eftersom jag är uppsagd först till sista mars.
En tusenlapp blir det iaf, och det ger ju iaf tillbaka en skoning, alltid något när det är tufft som i TS fall.@Sporthorse jag har ingen aning - nu är det tydligen 3 balar och innan dess var det en eller två .
Hursomhelst så en bal kostar inte tusenlappar .
Men vad vet jag - eller du osv ? Ingenting eftersom det bara finns en version här.
Tydligt blev det dock enligt TS sista svar att det är fullt krig, och det är väldigt sällan krig beror på en enda part .
Okej, jag har inte sett annonsen. Det var två balar hö, ännu bättre.Tre balar totalt, TS begär i annonsen 700 kr för en bal. En bal öppnad och åker med, två balar ytterligare ger 1400 kr.
Vad jag kan se i annonsen är det inte silage, utan hö @Sporthorse