Sv: Hjälp x2

Ja, hon byter jättebra med markbom. Men jag har tänkt, och om jag ska ha byterna i hoppning, och hon byter perfekt med markbom (och ev. större hinder) , då behöver jag ju inte oroa meej. !! :rofl: :idea:

Jaha..så du tänker springa ut på banan och lägga markbommar överallt där hon kan tänkas landa i fel galopp och du behöver byta? :idea: :confused: :p

Tror det var med glimten i ögat faktiskt:smirk:

Fortsätt öva med bommen, sakt av till skritt framför skritta över och sedan fatta den nya galoppen så hästen förstår att det är dina hjälper den följa. Sedan byt över bommen för hjälpen och sedan ska du kunna ta bort bommen så förstår den att den ska byta för dina hjälper fast utan bom. Jag gjorde så med min häst o det funkade bra.
Lycka till!

Nar du kan fatta galopp med din hast valldigt stabilt och utan problem och missuppfattningar kan fatat fran skritt till bade hoger och vanster galopp ar din hast mogen for att borja trana galoppfatningar. Ar din hast redo for att gora vad du begar av den?

Tror det var med glimten i ögat faktiskt:smirk:

Fortsätt öva med bommen, sakt av till skritt framför skritta över och sedan fatta den nya galoppen så hästen förstår att det är dina hjälper den följa. Sedan byt över bommen för hjälpen och sedan ska du kunna ta bort bommen så förstår den att den ska byta för dina hjälper fast utan bom. Jag gjorde så med min häst o det funkade bra.
Lycka till!

Ja, men jag hade oxå glimten i ögat :p :smirk:

Tänkte väl det!:p
Är det till hoppningen du skall ha bytena? Då skulle du kunna ställa samma fråga på hoppforumet. Där kanske finns lite hoppryttare som kan tipsa.

Tänkte väl det!:p
Är det till hoppningen du skall ha bytena? Då skulle du kunna ställa samma fråga på hoppforumet. Där kanske finns lite hoppryttare som kan tipsa.

Jo, men jag kom på det nu :idea: fast jag vill gärna att hon ska kunna byterna när jag rider dressyr/markarbete.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
935
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
553
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar