Hjälp! var hittar jag vagnmakare/reperatör?

emelie

Trådstartare
Min vagn har stått i ett par år nu, och jag undrar vart i skåne man kan få tag på någon som kan kolla över vagnen? :confused:
Hittar inte info om detta någonstans!!
Vill bla kolla över bromsarna, däcken är helt platta så behöver kanske bytas och den gnisslar så den behöver kanske smörjas? Typ en service för vagnen. Förresten gör man det på vagnar, service? Och vem gör det? ;)

SNÄLLA HJÄLP MIG!!

Sv: Hjälp! var hittar jag vagnmakare/reperatör?

Vagnar nuförtiden har ju antingen skivbromsar eller trumbromsar, det är ju inget konstigt med de - det kan ju vilken vanlig mekaniker som helst fixa med.

Platta däck är ju kanske mera ett fall för en välsorterad däckverkstad, vi har åtminstone en sådan i grannskapet där man kan lämna in allt från skottkärrshjul till lastbilshjul :D

Smörjer gör du ju själv, en fettspruta och en oljekanna är ju nästintill hushållsgeråd och bör införskaffas samtidigt som åkdonet.

Öppna lager är ju bra om man trycker in nytt fett i varje gång man har tvättat vagnen eller kört i vattenhinder för att trycka ut vatten som annars kan orsaka rost.

Sv: Hjälp! var hittar jag vagnmakare/reperatör?

Tackar så hemskt mycket för ditt svar! Nu vet jag mer hur jag ska gå tillväga med vagnen :)

Liknande trådar

Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 382
Senast: NilHe
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 345
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 472
Senast: lizzie
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 011
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka