Hjälp! Vad ska jag ha på min vägg?

Tigertofflan

Trådstartare
Allsmäktiga bukefalister, jag behöver er hjälp.

Jag bor i en yttepyttelägenhet. Den enda väggen jag skulle kunna ha min TV på ser ni nedan. Mitt problem är att jag inte kan ha min soffa rakt framför mediabänken, och måste därför ha bänk och TV vänsterställda på väggen. Resultat av detta är naturligtvis jättetomrum på högersidan. Jag har en idé om hur jag skulle kunna lösa det, men behöver verkligen er input eftersom jag aldrig blir nöjd.

Allting är slarvigt photoshoppat så vinklar och prylar kan se lite märkliga ut (se tex papperna som jag inte orkade ta bort i kanten av bänken :D). Tänk att min soffa slutar ganska exakt efter 2/3 av mediabänken, från vänster sida sett. Till höger av soffan står en rumsavdelare och sedan en säng intill väggen. Gitarren ska inte bo där.

Vad hade ni gjort med min vägg? TVn går att flytta fritt på, den går också att hänga på väggen på ett vridbart väggfäste.

67r2n7.jpg

Sv: Hjälp! Vad ska jag ha på min vägg?

Jag som inte är så mycket för vräkiga tavlor hade gärna haft sk "väggord" över Tvn. Nåt ord eller kort citat som verkligen har en innebörd för mig. Eller en väggdekor!
vyl239.jpg

vyl267.jpg

Och så en snygg spegeldekoration brevid Tvn.
Nåt sånt här:
spg112.jpg

Om lägenheten är väldigt liten kanske det är rätta platsen för en helkroppsspegel

Jag hade att en spegel på sidan där. Då ser läggan lite luftigare och större ut också.

Ja, en stor spegel har ni rätt i att det hade varit schysst! Kanske till och med en som står på golvet? Hm.

Men, även om en spegel ställs där känns det som att resten av väggen blir så tom. Ska jag slänga upp en hylla eller något "uppepå" eller vad ska jag göra?

Ett par jag känner har satt små hyllor (inte riktigt tavellister men typ) på olika höjd med typ foton och andra prydnadssaker på. När allt sitter på olika höjd störs man inte lika mycket av att inget är centrerat.

Eller så kan man förvara filmer och CD skivor i hyllorna över TVn?

Hur ser motstående vägg ut? går det att andra soffans placering så att du får Tv och bänk centrerad? För då skulle smala hyllor på båda sidor och "hemma gjorda hyllor" över TVn som fyller tom rummet mellan dessa gjöra underverk för väggen.

Senast ändrad:

Jag tror också att det blir bäst att ha TVn på ett väggfäste, så att jag kan vinkla den mot soffan när den används. Gitarren har fått en plats på en annan vägg.
Kanske kan jag ha en tavellist eller en vanlig hylla ovanför TVn i höjd med där spegeln slutar, lite som lilstar är inne på, så att grejerna binds ihop lite? I förhållande till lägenhetens storlek är denna väggen ganska stor, så det kommer nog att se väldigt tomt ut om ingenting finns "uppepå". Eller?

Senast ändrad:

Eller så kan man förvara filmer och CD skivor i hyllorna över TVn?

Hur ser motstående vägg ut? går det att andra soffans placering så att du får Tv och bänk centrerad? För då skulle smala hyllor på båda sidor och "hemma gjorda hyllor" över TVn som fyller tom rummet mellan dessa gjöra underverk för väggen.
Filmer och CDs har jag ingenting i fysiskt format. Jag har några spel, men inte tillräckligt för att det skule bli snyggt på en hylla. Sen vet jag inte om jag tycker att Xbox skrikgröna fodral är så himla snygga heller :D

Tyvärr går det inte att centrera soffan framför varken bänken eller TVn även om allt är vänsterställt. Det står en rumsavdelare och en säng ivägen.

Jag hade nog gjort ett collage av flera små ramar i olika modeller. Typ så här, kanske med rak högerkant och mer stående format som balanserar mot tv:n. Svarta ramar, gärna några som är ovala... med bilder i såklart, gamla släktbilder, favorithästar, osv.

picnik-collage.jpg

Liknande trådar

Hemmet Vi bor i ett enplanshus på ca 145 kmv och är i valet och kvalet om vi ska göra vissa förändringar. Varken jag eller min sambo är...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 551
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?