Charlotta
Trådstartare
Köpte i augsti 05 en sadel från Hööks, CH allround, är väldigt nöjd överlag. Men... efter att använt sadeln ca 15-20 ggr så ser lädret under kåpan ut som den har fått fläcktyfus! Avskavda partier där den svarta färgen försvunnit hellt och hållet. Att lädret blir nött vid sadelgjorden är ju självklart, men här finns ingen färg kvar och dessutom på ställen som inte ligger mot sadelgjorden. Detta på båda sidor av sadeln.
Garantin gäller 1 år på materialet och 5 år på bommen. I lördags åkte jag och lämnade tillbaka sadeln på Hööks i Upplands Väsby och fick i dag besked om att personalen tyckte att det var normalt slitage . Tjejen jag pratade med påstog till och med att hennes 1/2 år gammla Stubben såg ut så, varpå jag sa att om en ny stubben såg ut på det viset efter ett halvår så ska hon nog ta och reklamera den. Blev ganska tyst i luren då.
Hur som helst så säger hon att det ända hon kan göra är att skicka den till reklamation, så får de titta på den och avgöra. Det går jag med på, jag vill antingen ha en ny sadel eller mina pengar tillbaka.
Döm om min förvåning när hon 5min senare ringer tillbaka och säger att jag SJÄLV måste skicka sadeln till reklamation. Alltså, åka tillbaka till butiken för att hämta sadeln för att sen själv ordna med frakten och då behöva betala den kostnaden.
Jag förstår att om jag hade köpt den på postorder så fick jag själv ordna med frakt, men jag har köpt den i deras butik!
Hur är det nu, är jag skyldig att själv stå för frakten?
Garantin gäller 1 år på materialet och 5 år på bommen. I lördags åkte jag och lämnade tillbaka sadeln på Hööks i Upplands Väsby och fick i dag besked om att personalen tyckte att det var normalt slitage . Tjejen jag pratade med påstog till och med att hennes 1/2 år gammla Stubben såg ut så, varpå jag sa att om en ny stubben såg ut på det viset efter ett halvår så ska hon nog ta och reklamera den. Blev ganska tyst i luren då.
Hur som helst så säger hon att det ända hon kan göra är att skicka den till reklamation, så får de titta på den och avgöra. Det går jag med på, jag vill antingen ha en ny sadel eller mina pengar tillbaka.
Döm om min förvåning när hon 5min senare ringer tillbaka och säger att jag SJÄLV måste skicka sadeln till reklamation. Alltså, åka tillbaka till butiken för att hämta sadeln för att sen själv ordna med frakten och då behöva betala den kostnaden.
Jag förstår att om jag hade köpt den på postorder så fick jag själv ordna med frakt, men jag har köpt den i deras butik!
Hur är det nu, är jag skyldig att själv stå för frakten?