Men vänta nu igen, du ska alltså skicka tillbaka den nya sadeln direkt till tillverkaren, då ska du kräva pengarna tillbaka från dem, inte återförsäljaren!Jag har nu, efter en måttlig grad terrorisering lyckats få tag på ÅF. Pust. Ringde och var mycket besviken kund. Varenda gång jag nämner återköp eller pengar tillbaka byts det samtalsämne väldigt kvickt.. hmm..
ÅF är även sadelutprovare, så jag lyckades få dem till att komma ut till mig, men hela sitt arsenal av sadlar och helt enkelt prova ut en annan sadel till mig. Så den som tillverkaren nu skickar till mig åker direkt till dem. Så nu är (förhoppningsvis) problemet löst!
Hade du haft sadel nr 1 och gjort reklamationen genom åf så hade du kunnat få pengarna tillbaka efter att de försökt åtgärda sadeln. (De får då i sin tur pengar tillbaka av tillverkaren då åf returnerar sadeln dit.)
Men genom att du själv skött reklamationen direkt med tillverkaren så ska du begära pengarna tillbaka av tillverkaren, inte åf!
Senast ändrad: