E
Erikaoghestene
Jag tränger hjälp till att hitta lösninger för min travar valack som har en stooor tendens att gå i pass/tölt när jag tränar med vagn hemma...Han går dock samma tendens på banan, men inte lika mycket, där hittar han travet snabbare...
Hemma kjör jag utan sjeck, rakt travarbett, langvogn, springrem och utan benskydd.
(annvänder samma utrustning på banan)
På mig värkar det som om han blir lite för "het" i toppen, utan att vara het, om nån fattar vad jag menar..
Han drar huvudet rakt upp, så halsen blir som på en svan, och stapplar iväg.
Efter ett tag med pass/tölt/tralopp och galopp, finner han plötsligt traven och då drar han på som ett hel***e
Om jag då tar i tömmarna, kommer han i obalans och startar med sitt stapplande pånytt..
När jag rider stapplar han oxo, men är då jättelätt att få ned i trav..
Rider han lite dressyr för att få honom lite mjukare.
Han är kollat av både klinikk och equi utan annmärkning regelbundet.Tänner är oxo kollat regelbundet.
Jag funderar på hur jag kan få honom i bättre balans, så att travet kommer lite mer av sig själv,
Så alla ni kunniga där ute, kom med alla dom förslag ni har
Hemma kjör jag utan sjeck, rakt travarbett, langvogn, springrem och utan benskydd.
(annvänder samma utrustning på banan)
På mig värkar det som om han blir lite för "het" i toppen, utan att vara het, om nån fattar vad jag menar..
Han drar huvudet rakt upp, så halsen blir som på en svan, och stapplar iväg.
Efter ett tag med pass/tölt/tralopp och galopp, finner han plötsligt traven och då drar han på som ett hel***e
Om jag då tar i tömmarna, kommer han i obalans och startar med sitt stapplande pånytt..
När jag rider stapplar han oxo, men är då jättelätt att få ned i trav..
Rider han lite dressyr för att få honom lite mjukare.
Han är kollat av både klinikk och equi utan annmärkning regelbundet.Tänner är oxo kollat regelbundet.
Jag funderar på hur jag kan få honom i bättre balans, så att travet kommer lite mer av sig själv,
Så alla ni kunniga där ute, kom med alla dom förslag ni har