Hjälp ! Ska klippa min häst....

B

Baaby_20

Ska jag klippa min häst eller inte ? :confused:
Min häst har varit skadad sen i juli och ska sättas igång nu och bara skrittas i 3 veckor och sen ta det lugnt i igångsättningen. Hon har fått en sån hemskt lång päls och hon står inne på box och eftersom att hon ska gå som vanligt efter nyår så vill jag klippa henne nu för att hon ska vänja sig med kylan så fort som möjligt, är det fel eller rätt ?:confused: Och hur borde jag klippa henne ? MVH Hanna

Sv: Hjälp ! Ska klippa min häst....

täckesklippning eller jaktklippning ? eller så kan du ju vänta 1-2 mån. till och lägga på ett varmt täcke ;)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
10 283
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar