Hjälp ska jag vänta eller inte?

Aliil

Trådstartare
Vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst just nu:confused:

För 3v tappade hon en framsko (hf), gick en vecka pga att hovis hade semester. Efter ett par daga (3-4) började hon halta i traven(ömma?).

Skon slogs på för 2v sen. På tisdagen tömkörde jag henne och då markerade hon (hf) lite. Sackta av och undrade om jag hade sett rätt. Bad henne trava igen för att dubbelkolla, inget.

Torsdag: Samma sak. Merkerade lite när jag bad henne trava och när jag skulle dubbelkolla, inget.

Söndag: Bad jag granen kolla när jag sprang med hästen för att se om hon såg något. Återigen markerade hon. Ringed en till grana (som e "bättre" på hästen/skador). När hon kom, inget. Efter en halvtimme, eller mera. Kollade vi igen och då markerade hon igen.

Vila en vecka (hovis hade sem igen).

Söndag: tömkörning inget!

Tisdag: Skulle ta ut hästen när stallägaren kommenterade att hästen såg halt ut. Upp på vägen och sprang med hon och då haltade hon riktigt! Men bara i traven.

Ringde hovis och berättade för honom hur det låg till. Han kom ut på kvällen och kollade efter böld. Ingen. La vårtvarmtomslag och kollade idag, inget.

Om 1v flyttar jag 4h bort. Så e det lönt att ta ut vet och på börja en utredning? Eller e det bättre att vänta tills jag har flytta och börja på en när jag e på plats?

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 618
Hästhantering I måndags skoddes min häst, han fick då snösulor. Samma kväll märker jag att han är spänd och markerar på VF. Vid förra skoningen fick...
Svar
13
· Visningar
2 033
Senast: Meglio
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 789
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 203

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka