Hjälp! Problem efter LAN

Miran

Trådstartare
Ungarna har lånat en av våra datorer och haft med sig den på nätverkslan nu i helgen. De hade alla spel utom ett innan så de har inte tankat över mer än ett spel (och några bilder på lättklädda damer! :crazy:).

Men nu när datorn är hemma igen uppför den sig väldigt konstigt. T.ex går det inte att komma in på internet. Den ringer upp men kommer inte fram.

Vad kan ha hänt och vad kan jag göra åt det? Snälla hjälp mig innan 3:e världskriget bryter ut här hemma.
 
(och några bilder på lättklädda damer! :crazy:).
Tur det! Det är en sak att de skjuter på varandra i nätverk, men nakna kvinnor!
:eek:. Någonstans måste man dra en gräns! :mad:
;)
Men nu när datorn är hemma igen uppför den sig väldigt konstigt. T.ex går det inte att komma in på internet. Den ringer upp men kommer inte fram.

De har ändrat nätverksinställningarna för att få datorn att kommunicera med de andra i nätverket och har då på något sätt rubbat internetinställningarna.

Om ni fick några papper från er internetleverantör som visar hur det ska vara inställt (i nätverksegenskaperna, tcp/ip-inställningarna) så återställ det så det ser ut så.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 613
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 993
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 578
Senast: Josofinito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp