Hej! Nu är det så att jag har en liten 4 åring på foder och på senare tid ( ca 2 veckor tillbaka) har hästen börjat stegra och vända om när jag ska passera hagarna påväg in i skogen och enda sättet att komma in i skogen är att hoppa av och leda henne förbi hagarna. Sen kommer problemet såfort jag hoppar upp i sadeln igen! Hon reser sig rätt högt ibland , gled/trillade av 2 ggr vid senaste ridpasset , och nu är jag halvt livrädd att hon ska resa sig igen, hon reste sig så högt att jag farade för mitt liv ett tag!
Hästen i sig är väldigt social men kan stå inne själv osv , men såfort vi ska förbi dessa hagar eller rida in på en väg hon inte vill gå in på så stegrar hon , och hon vet att hon har kontroll över mej då. Sen om jag hoppar av är hon underbarnet själv. SNÄLLA HJÄLP!! JAG KAN INTE RIDA UT SJÄLV!!

Hästen i sig är väldigt social men kan stå inne själv osv , men såfort vi ska förbi dessa hagar eller rida in på en väg hon inte vill gå in på så stegrar hon , och hon vet att hon har kontroll över mej då. Sen om jag hoppar av är hon underbarnet själv. SNÄLLA HJÄLP!! JAG KAN INTE RIDA UT SJÄLV!!