M
Marie87
Min lånehäst på 4år har börjat dumma sig ordentligt när vi rider, det spelar ingen roll om han är ensam, med sällskap, går först eller sist. han har sen en tid tillbaka börjat göra STORA bakutsparkar när man ska börja gallopera och ibland i traven. en spark går att sitta kvar i men nyss började han göra serier i bakutsparkar och jag tackar min lyckliga stjärna för att jag hade min spanska sadel som nästan inte går att åka av i. jag vet inte vad jag ska göra längre och det är inte kul att rida ut på han. han har inte ont och sadeln/sadlarna ligger bra. det började när hans unghästskompis lämnade stallet och han har ''bara'' gammelfarbror kvar. det är bara rena dumheter han håller på med och han tar inte bestraffning och det hjälper inte om man driver på heller, det blir bara värre. han får nästan inget kraftfoder och har stor kuperad hage men har iallafall för mycket energi. jag rider han varrannan dag 1tim eller mer och med 2 hästar till (och andra djur och jobb) så kan han inte få mer tid. Jag börjar tappa lusten att ha honom kvar och det är meningen att jag så småningom ska hopptävla men det går inte så som han håller på nu. är det någon som har erfarenhet om detta, snälla jag behöver hjälp att ''knäcka'' honom så han blir en snäll och trevlig ridhäst igen för det har han varit.
Senast ändrad av en moderator: