Hjälp!!! min 1åring har blivit tjuvbetäckt!!

Sv: Hjälp!!! min 1åring har blivit tjuvbetäckt!!

Sannolikheten att hon ska vara dräktigt är enligt veterinären minimal. Två 1-årig hästar som måste vara fetila, brunstat 2-3 gånger efter tjuvbetäckningen...Men trots att det är så mycket som talar emot dräktigthet så kan jag ändå inte riktigt släppa det. Det har nog mycket med att göra att hon den sensate veckan blivit bukig. Men veterinären sa att många unghästar blir det när de gått på bete. Bukmagen kunde, enligt veterinären, även bero på att stoet även haft mycket spolmask vid 8 månaders ålder, när jag köpte henne, och att hon då var bukig och att hon då lättare blir bukig även nu när magen fyllts med gräs.

Vet bara inte om det samtalet med veterinären gav mig något lugn, hon ska komma ut i nästa vecka och titta på henne allafall så får vi se hur vi går vidare.

magen syns inte så tidigt !

Fostertillväxten på föl är relativt sen.

Jag skulle nog ändå kollat märre för dräktighet. JAg vill inte skrämma dig, men en del ston brunstar trots dräktighet... Sorry.

Skulle precis skriva samma sak, de kan brunsta ändån. Mitt sto tillhörde en av de ston som visade brunst tecken fast hon var dräktig. Nu var ju detta ett planerat föl så jag var ju nervös att hon inte var dräktig men det var hon. Så jag skulle nog kolla med en vet. för att vara garanterad, värt pengarna för att vara säker.

Kan man alltså bara göra abort på en häst så tidigt eller går det att göra längre fram i dräkrigheten också?

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 939
Senast: Anonymisten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 026
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 082
Senast: __sofia__
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat