hjälp mig

delfi

Trådstartare
har fått en analys på hö, och har räknat ut en foderstat som jag inte tror på själv. Så finns det någon som vill kolla över den.Ett sto, 7 år, rids 6 dagar i veckan, just nu ca 30 minuter skritt och 30 minuter trav/galopp. Väger ca 500 kilo. Min uträkning visar 10 kilo hö + mineraler. Det skulle alltså vara det hela.
Analysen:
torrsub. 84%
energi 7,7 MJ
smb.råpr. 56 gr
ca 2.7 gr
p 1,5 gr
mg 0,8 gr
kal. 12,2 gr
Hoppas verkligen att någon har tid att förbarma sig över mig

Sv: hjälp mig

Du har höga protein och energi värden i ditt hö så visst kan det stämma.

Sv: hjälp mig

Har nästan exakt samma värden i mitt hö så jag kan inte tänka mej annat än att det stämmer!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Håller på att räkna på min hästs foderstat och har några funderingar. 1. Har läst ”Utfodringsrekommendationer för häst” och i de...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 929
Senast: Jeslin
·
Foder & Strö Min häst må vara en Islandshäst på pappret, men i verkligheten verkar jag ha köpt mig ett fullblod. Hästen är extremt svårfödd. Dessutom...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
9 207
Senast: ufot
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Soffan74
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar