HJÄLP MIG!

W

western_17

Halloj...
Ja, är det någon som kan hjälpa mig och komma på övningar man kan göra med en 6 årig tjej. hon rider hos mig en gång i veckan på en shettis. Hon har kommit en bra bit och håller på att lära sig och galoppera... Själv är jag western inriktad och vill helst göra det med western stuk... Men inget måste! Det ska vara kul för henne och ja vill att hon ska känna att hon kan klara av det. Snälla hjälp mig med lite bra övningar!!!

Kramas Western_17 :rofl:

Lär henne at få kontroll på bakdelen, framdelen o s v om hon inte redan har det.
Lägg ut bommar/koner som hon ska backa igenom eller cavalettibommar. serpentiner och kanske lite westernmönster så hon får göra lite igångsättningar avsaktningar och lära sig att planera en bra väg. Liten trailbana kanske.
Då får ju både hon och hästen tänkta till lite.

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 026
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 754
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ..... Ungefär april-juni är de månader som jag tycker det känns bra på jobbet. Jag tror att det beror på att dagarna då börjar bli...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama