HJÄLP MIG!

• Western
  • Trådstartare Trådstartare western_17
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 914
W

western_17

Halloj...
Ja, är det någon som kan hjälpa mig och komma på övningar man kan göra med en 6 årig tjej. hon rider hos mig en gång i veckan på en shettis. Hon har kommit en bra bit och håller på att lära sig och galoppera... Själv är jag western inriktad och vill helst göra det med western stuk... Men inget måste! Det ska vara kul för henne och ja vill att hon ska känna att hon kan klara av det. Snälla hjälp mig med lite bra övningar!!!

Kramas Western_17 :rofl:

Lär henne at få kontroll på bakdelen, framdelen o s v om hon inte redan har det.
Lägg ut bommar/koner som hon ska backa igenom eller cavalettibommar. serpentiner och kanske lite westernmönster så hon får göra lite igångsättningar avsaktningar och lära sig att planera en bra väg. Liten trailbana kanske.
Då får ju både hon och hästen tänkta till lite.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har en 6 årig dotter som fått låna ett sött o snällt Welsh ponny sto som vi ev ska köpa. Pigg men lydig är ponnyn. Hon har...
Svar
8
· Visningar
1 189
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 660
Senast: Brynja
·
Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 697
Senast: Kilauea
·
Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 045
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka