hjälp mig uppfylla min dröm

L

lingon_barino

Hej ja har några frågor om distans

1.kan man använda vilken häst som helst till distans

2.några bra tips på hur man kan träna både hästen och dig själv

om ni undrar hur det är har med nån dröm att göra såläser ni det här:ja gillar verkligen distans och vill veta mer om det så om ni är snälla ge mig många tips om distans :(

Sv: hjälp mig uppfylla min dröm

Hej! Det finns MASSOR av liknande trådar i distansforumet som tar upp träning, tävling, olika hästraser till distans, klubbar mm mm.
Sök lite så kommer du få upp massor av träffar! Lycka till och jag kan svara dig på att du kan använda precis vilken häst som helst som är frisk och tränad för uppgiften.

tack så mycket för hjälpen ja hoppas det går bra nu :)

:devil: jaa nuu vet jaaa alla fall :) och tack så mycket för hjälpen hördu :angel:

hej. det spelar abroulut ingen roll vilken ras man har på hästen när man ska tävla distans men det inderlättar ju om man har en arab eller liknande som är uthållig. Jag har en arab, en travare som jag tävlar å båda går suveränt sen har jag även en unghäst som är Arab/travare som ska gå distans sen. men om man kollar så e en av sveriges bästa distans hästar en nordsvensk brukshäst å sen finns många duktiga hbl, fjordingar mm.

hej. det spelar abroulut ingen roll vilken ras man har på hästen när man ska tävla distans men det inderlättar ju om man har en arab eller liknande som är uthållig. Jag har en arab, en travare som jag tävlar å båda går suveränt sen har jag även en unghäst som är Arab/travare som ska gå distans sen. men om man kollar så e en av sveriges bästa distans hästar en nordsvensk brukshäst å sen finns många duktiga hbl, fjordingar mm.

joo ja läste om en tjej som tävlade distans med sin shettis :o

Jo men visst. Det är faktiskt några av våra nuvarande duktiga distansryttare som faktiskt började sin distansbana på shetlandsponny!

jooo kanske ska tävla ett russ jag menar jag har ju en cheklista haha :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 513
Senast: Oknytt
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 183
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 293
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka