Hjälp mig med min sadel

B

burnisen

Hej! Jag har en westernsadel i min ägo som jag nu vill sälja, men jag kan ingenting om westernsadlar! Jag sökte på dess "namn" och "nummer" som fanns på den alltså: Handcrafted American saddlery 916. och fann denna bilden vilket liknar den, men med en annan färg.

http://store.americansaddlery.com/product.php?xProd=107&xSec=17

Vad ska jag skriva i annonsen? Vad kostar den ny?

Finns det någon om kan hjälpa mig??

Sv: Hjälp mig med min sadel

Skriv vad den heter! Vad jag kunde se så verkar det vara en arabsadel. Det stod ju inget pris på just den, men en liknande stod det 1000 dollar ungefär, så det är väl runt 7000:- ny. Nu brukar sadlar kunna vara något billigare i USA än här, men det är ju ett riktmärke i alla fall.

Det står inget mer på den vad den heter mer än Handcraftet American saddlery 916. Mer info om den har jag inte. Jag fick ett mejl om att det skulle vara en lågbudget sadel, men när jag ser att du skriver ca 7000 för en ny så känns det inte osm en budget sadel, vad går gränsen för en budget sadel?

under 5-siffrigt for mig faller under budgetsadel.

7000 ny ar inte direkt ett hogt pris pa en w-sadel oht..

nypris pa saddlezone ar 750 dollar. Rakna med ett andrahandsvarde pa kanske 4500, beroende pa hur frash o fin den ar.

Senast ändrad:

Den heter alltså American Saddlery 916! American Saddlery är märket och 916 modellen. 7000:- för en ny är en budgetsadel skulle jag säga. En som kostar 15000:- och uppåt skulle jag inte längre kalla budgetsadel. Riktig lågbudget är väl de som ligger runt 5000:- nya, men de är å andra sidan inte ens värda att lägga på en häst anser jag. De sadlar jag skulle kolla på om jag skulle skaffa en ny ligger på ca 8-10000:- begagnade... En sadel som är något att ha överhuvudtaget kostar minst 10000:- ny tycker jag. Som jag skrev så kan sadlar vara billigare i USA, så priset borde vara något högre på den sadeln i Sverige.

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 485
Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil...
2
Svar
37
· Visningar
6 745
Senast: IngaLena
·
Western Jag red western från att jag var 10 till 12 år gammal på ett litet russ som absolut inte kunde tänka sig något annat, hoppning och...
2
Svar
20
· Visningar
2 381
Senast: cowgirl73
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 258
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar