Hjälp mig (med allt!)

_Runaway_

Trådstartare
I höst ska jag praoa på solvalla, och jag har insett att jag inte är så jättekunnig inom trav. Så säg ALLT ni tycker jag bör kunna om travet när jag är där! Så jag inte är helt borta på lunchen :D :angel:

Sv: Hjälp mig (med allt!)

Det enda du borde veta är väl att Var inte rädd för att fråga! Bry dig inte om att verka dum eller nått sånt. Fråga på bara!

Jag tycker att det låter som du har kommit en bra bit på väg när du inser att du inte kan allt... :D
Ang rutiner och dyl så är det så olika från stall till stall så det är lika bra att fråga en gång för mycket. Ang själva sporten så är det bara att lyssna, läsa och lära så mycket man kan, sen ändras det hela tiden allt eftersom och man glömmer i vilket fall som helst....
Det kommer nog att gå fint med praon bara du är inställd på att lyssna!

Vart lite nyfiken nu!
Vad är det du ska göra på Valla, ska du fixa iordning inför tävlingarna eller mocka och städa gästboxarna?
Jag ville praoa på Solvalla förra hösten men visste inte att dom tog emot prao elever så jag fick praoa hos Stefan Hultman istället (klagar inte då jag fick vara närmare mina hästar som står hos honom) :bump:

Svar till dig är nog bara att lyssna och fråga så mycket du kan och våga visa framfötterna!
Man lär sig såå mycket av att göra det!

Jag har alltid haft en förkärlek till trav inom mig. Min dröm är att en gång få köra en travhäst. Inte tävling, utan bara köra :love: Det är nog en stor fördel att vara intresserad, då kanske man lär sig mer. :)

Nej va kul! Då var du nere på Yttersta då? Var det kul? Fick du hjälpa till mycket eller var det mest "sopa stallgången"? PM:ar dig förresten!

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
456
Senast: Unafraid
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
739
Senast: Miingla
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 765
Senast: Nevermind
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka