Hjälp mig komma igång!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare PatriciaV75
  • Startdatum Startdatum
P

PatriciaV75

Hej!

Är en tjej på 18 år och vill börja med trav:) är jätte intresserad! tipsar även på V75 på lördagar. Har tur ibland :D
Jag skulle vilja ha hjälp med vart jag ska börja om jag själv vill köra?
Man måste ju börja någonstans.
Har hållt på med hästar i hela mit liv nästan och haft egna o ridit dressyr och hoppning. även tävlat.
men nu helt plötsligt så blev jag intresserad av något helt annat. trav! :)

Mvh patricia

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp mig komma igång!

Om du har en travbana i närheten så kan du ju gå dit och höra med nån tränare om dom har lust att hjälpa dig, eller om du har nån i närheten som håller på...banorna har ju också travskolan

Det finns några vägar in. Endera kollar du med någon travbana om de har nybörjarkurser vilket flera har.

Eller så letar du reda på någon tränare som vill hjälpa dig igång. Många amatörtränare vill gärna ha lite hjälp av någon som kan fixa och pyssla och också kanske ridträna deras hästar och då kanske du kan hitta någon som lär dig köra i utbyte? Amatörtränarna som hör till din bana kan du hitta genom att gå in på www.travsport.se och välja "sök sportinfo" och "tränare" sedan väljer du inget namn utan bara bana och då får du upp en lista över alla tränare som är knutna till banan...

Eller så annonserar du helt enkelt!

kontakter är ett bra sätt, om du känner någon inom kretsarna osv. att just söka sig till proffstränarna kan vara lite knivigare än till en amatörtränare.

proffstränarna brukar inte vilja släppa ut hästarna till oanställda det är ju inte proffstränarna själva som äger hästarna.
men visst det går att fråga självklart! gratis hjälp är ju uppskattat!

Att söka sig genom travskolorna är ett bra tips. Därigenom kan du knyta kontakter till annat travfolk. det är på den vägen som jag började. Kanske är det någon där som känner nån tränare. + du får en bra bas att stå på.

annars så får man helt enkelt knata in i stallen på travet och fråga.

lycka till

Kontakta travskolan på närmsta travbana. Du kan också gå licenskurs, om du har egen travhäst, som du vill träna o starta på banan..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 955
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA
  • Autistisk bror