Sv: Hjälp mig! jag är för feg!
Jag lovade en uppdatering, och det ska ni få
Hopptränade idag då, för Tomas Hammar, och om man ska beskriva träningen med ett ord, så är det
förändring!
Och då menar jag till det bra hållet!
Det var ju första gången jag tränade i grupp på två månader, så hon blev ju lite tittig och spänd när vi värmde upp, men det släppte sen och hon jobbade på mycket bra. Känns himla skönt att ha en häst som är så lyhörd och känslig för hjälperna
Sen började vi hoppa då, och ni som tränar för tomas vet ju att man först hoppar lite serier och så, och sen sätter ihop allt till en bana. Och det gick så bra! Hon hoppade så fint och jag kände att jag verkligen kunde lita på henne, men jag kände lite nervositet för själva banan, som vi skulle hoppa i slutet.
Sen, när vi skulle hoppa banan, bestämde tomas och jag att jag skulle hoppa en bana på 80 cm, det räckte tyckte både han och jag. Och banan, ja vad ska man säga.. Gick hur bra som helst! Varken jag eller Gwen blev stressade och allt gick lugnt och fint till. Det var nästan perfekt helt enkelt! Och Tomas sa till mig att det är stor förändring, både på Gwen och på mig, och det var så skönt att höra!
Sen fick jag massa positiva kommentarer från andra om både mig och Gwen, och det värmde mycket
Så närmast nu är det hoppträning privat för Sofia på måndag, och näst-nästa tisdag är det träning för tomas igen!
Hur går det för er andra nu? Berätta gärna det här i tråden