Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den får vi fetmarkera eftersom den är viktigast av dom alla (tycker jag iaf)
Jag kan bara säga att i mitt fall handlar det helt om att kunna lita på hästen. Jag har aldrig varit rädd för att hoppa högt, men jag blir lätt osäker på mig själv om inte hästen ställer upp till 100 %. När jag red ponny hade jag en som var hur kapabel som helst (hoppade 150 rundor på träning utan problem). På tävling blev han dock spänd och behövde otrooligt mycket stöttning. Fick han inte detta så stannade han (även om man kom "för fel" på hindret). Detta, vetskapen att man inte har råd att göra fel, gör att man spänner sig mer. Efter den ponnyn köpte vi en annan, en underbar lite krabat. Hon kanske inte hade den största kapaciteten, men det kompenserade hon med ett hjärta av guld. Hon försökte alltid, hur fel hon än kom.
Därefter har jag bara haft hästar som har haft filosofin "över, under eller rakt igenom". Detta gör att jag känner mig väldigt säker. När jag var i tyskland fick jag dock provrida hästar som inte var lika säkra, bland annat en häst som hade vinster i 150. Denna stannade på en liten oxer på 120 med mig bara för att jag la den lite stor. När jag hade ridit den här hästen ett tag var osäkerheten tillbaks och det var bara att illa kvickt sitta upp på min häst igen..
Vad jag försöker säga med det här är att det är otroligt viktigt att ha en häst med stort hjärta som är förlåtande om man är lite osäker själv. jag vet, alla hästar har bara si och så många kraschningar i sig, men gränsen ska gå väldigt långt. Folk säger att så stort hjärta som jag kräver inte finns hos en häst, men det gör det. Min pärla han kämpar i alla lägen. Du skulle kunna få se mina blunders bara under utesäsongen så skulle du förstå vad jag talar om..
Så, jag förstår att du blir osäker, och din häst är säkert jättefin, men om hon är osäker så blir du ännu osäkrare. För min del är i alla fall den delen viktigare än det mentala vad gäller själva hindret.
Lycka till!
Jo, men det var ju såhär att det var två oxrar till på banan, som låg på 90. Men det var bara här röd-blåa som jag blev nervös för. Jag tror det var för att den såg maffigare ut eftersom den hade tjockare bommar. Det blev som en spärr för mig, och det bästa i den situationen tror jag var att den skulle vara kvar på den höjden för att försöka få spärren att släppa.
Det är ju den där spärren jag måste komma över, men jag behöver tips om hur!