I
Incontestable
Ni måste hjälpa mig! Jag har en varmbodsvallack som är ca 170 cm hög och är 9 år. Jag hämtade honom i direkt ifrån travbanan men han har dessutom varit ridhäst i ca 3 år samtidigt.
innan han kom till mig fick han:
10 kg hösilage
2 kg kraft Sport
2 kg Havre
2 kg Fibergi Elit
nu får han:
11 kg vanligt hö om dagen
(när det är slut på fri tillgång till ensilaget i hagen. Annars får han fri tillgång till ensilage samt 4 kg vanligt hö inne på nätterna)
11 dl korn
2 kg mustang
2 kg protein +
1 dl vitlök samt Biotin och B-vitamin
Allt delat på 2 gånger om dagen
Vågar inte ge honom mer är rädd han får kolik då .. han rids ca 6 dagar i veckan vanligtvis, men han har absolut INGEN kondis kvar och blir svettig för minsta lilla!! När jag hämtade honom i augusti var han i toppform och jättefin men det gick väldigt fort när han tappade alla muskler och magrade ur!
ska kolla hans tänder och ta en "kolla masken"
tror ni det kan vara något annat fel? kan ju inte ge honom fodret han hade innan då blir han ju HYPER pigg! han tävlades ju ändå då ..
Hjälp mig ..
innan han kom till mig fick han:
10 kg hösilage
2 kg kraft Sport
2 kg Havre
2 kg Fibergi Elit
nu får han:
11 kg vanligt hö om dagen
(när det är slut på fri tillgång till ensilaget i hagen. Annars får han fri tillgång till ensilage samt 4 kg vanligt hö inne på nätterna)
11 dl korn
2 kg mustang
2 kg protein +
1 dl vitlök samt Biotin och B-vitamin
Allt delat på 2 gånger om dagen
Vågar inte ge honom mer är rädd han får kolik då .. han rids ca 6 dagar i veckan vanligtvis, men han har absolut INGEN kondis kvar och blir svettig för minsta lilla!! När jag hämtade honom i augusti var han i toppform och jättefin men det gick väldigt fort när han tappade alla muskler och magrade ur!
ska kolla hans tänder och ta en "kolla masken"
tror ni det kan vara något annat fel? kan ju inte ge honom fodret han hade innan då blir han ju HYPER pigg! han tävlades ju ändå då ..
Hjälp mig ..