HjÄlp Mig Att Hitta!

S

Sanmirkat

Jag letar efter rasen Kishu ken eller Kai-Ken,
jag har letat på internet i flera veckor nu, men jag hittar ingen uppfödare. Antingen är jag jätte dålig på att leta eller så är det svårare än jag trodde.

Och om den inte finns i sverige är jag redo att importera en från Japan, men det vet jag inte riktigt heller hur jag ska gå tillväga med.

Finns det någon som har nån lite större aning än mig ang dessa två raser?

tack
/Sannah

Sv: HjÄlp Mig Att Hitta!

Har aldrig hört talas om rasen, men kan du inte ringa SKK eller nån hundklubb och fråga. De om någon borde kunna svara.

kollade på skk.se,
Finns ingen information om rasklubb eller liknande..
kan påpeka att jag blev lite paff att det fanns en sån ras.. lär som att du menade SHIH TZU eller nått..

Men du får kanske leta på sidor utomlands...
verkar inte finnas i sverige

jag har redan mailat dem. har inte fått svar...

Rasen finns inte i Norden, det fanns ett par stycken i Danmark för 10-20 år sedan.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 077
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 574
Senast: Ajda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 092
Senast: kma
·
Hundavel & Ras Jag: aldrig haft hund. Sjukdomsbekymmer som gör att jag inte klarar promenader någon dag i veckan men har i övrigt obegränsat med...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 550
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka