Hjälp mig ang. säkerhetsväst.

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fnitter
  • Startdatum Startdatum
F

Fnitter

Hej. Jag skulle behöva hjälp med säkerhetsvästar, vilka är bra? Jag hittade en på www.ridsportshopen.com. en lättviktväst.
kraven jag har är att den ska ha bra passform och vara lätt, smidig, inte stor och klumpig. Jag ska använda den till monté.

Jag gillar den på ridsportshopen men jag undrar hur den är i storleken. jag ligger mitt emellan två storlekar, jag funderar på att köpa den större men då är risken att den blir för lång, eftersom att jag är ganska kort(160cm). Men om jag köper den mindre så blir den för smal över bysten. Går det att spänna ut den vid bysten?

Hjälp mig någon som vet...

Sv: Hjälp mig ang. säkerhetsväst.

Jag skulle ha valt den trånga före den långa.

Bröst (åtminstone naturliga ;) ) går ju att placera både här och där, jag hade mina strax under hakan och ut under armarna när jag gick kursen. :D

Jag tänker prova olika västar innan jag köper om det blir aktuellt nån gång.

Jag vet inte hur just den västen är i storlekarna men jag har en från Feed'n Race som ser på ett ungefär likadan ut. Det är ju snörning i sidorna så den går bra att släppa ut. Det bästa är ju om du kan prova innan du köper. Eller ring till butiken och lämna dina mått så kan de säkert plocka fram den storlek som passar bäst.

Eh... såg synen framför mig... kunde inte låta bli att gapskratta...:rofl: :angel:

Har precis fått hem en från Zilco som jag låtit några ryttare prova och de är lyriska. Väger ca 700 gram, kardborre spänne i sidorna och på axlarna vilket gör den extremt reglerbar och bekväm.Kommer att kosta ca 1700 vilket är ett bra pris. MKT bekvämare än tillexempel Racesafes.

Det låter fantastiskt! Var kan man få tag på den? Är den luftig (med tanke på att det snart är sommar)?

Senast ändrad av en moderator:

Jag skulle tagit den minsta. Det finns inget värre än en för lång väst, som kan banka i sadeln och förstöra allt!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
597
Senast: MimmiNO
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 072
Senast: inverterad
·
Utrustning Ska köpa ett nytt ländtäcke inför vintern och vill gärna ha lite tips! Vill ha: - Fleece eller ull i bra kvalitet, alternativt ngt...
2
Svar
24
· Visningar
2 322
Senast: Harmomini
·
Övr. Hund Gjorde misstaget att köpa en lite för stor sele till Emiron när han var mindre i tron att han säkert skulle växa i den så småningom men...
2
Svar
23
· Visningar
2 453
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård