Hjälp mig! A-kassa och Fp

aneka

Trådstartare
Någon som har koll på det här med A-kassa och Fp som kan hjälpa mig?

Har nämligen fått sparken idag och har 1 månads uppsägningstid och ska ju då gå till arbetsförmedlingen och anmäla mig som arbetslös. Jag är med i a-kassan och eftersom jag blev uppsagd får jag ju a-kassa direkt. Men hur blir det här med min Föräldrapenning? Kommer den att sjunka eller är min SGI skyddad om jag är anmäld som arbetssökande under hela tiden?

Har jobbat i 2.5år. Varav mer än senaste året har jag jobbat 95%. Innan jobbade jag 75% och uppåt.

Jag är i 19+3 nu. BF är 23 juli och jag är arbetslös from. 2 april. Så det är drygt 4mån jag kommer vara arbetslös.

Hoppas någon förstod det jag skrev och kan hjälpa mig!?! :confused::bow:

Sv: Hjälp mig! A-kassa och Fp

Är du anmäld som arbetssökande från första arbetslösa dagen och utan uppehåll sedan så är din SGI skyddad!

Trist att få sparken, men se det positivt, du hinner gå hemma och "boa" massor :-)
Om du nu inte skulle få något nytt innan BF såklart!

Oh va skönt att höra! Men hur länge kan man skydda sin SGI genom att vara arbetssökande?

Ja det ska bli skönt att kunna gå hemma och boa! Spec eftersom jag hade ett ganska tungt jobb!
Tror tyvärr inte jag kommer hitta något nytt innan BF i den här lilla hålan iaf. Men får söka så visar det sig vad som händer!

Vad jag vet så länge du har dagar kvar på A-kassan, vad som händer därefter vet jag däremot inte!

300 dagar (450 om du har barn under 18 år) är det väl? Om inget ändrats senaste året vill säga... Googla! :)

Ja jag ska det men orkade inte med det igår så tänke iaf höra med er som brukar veta det mesta.
Men man får tydligen inte fråga saker på ett forum längre, eller?

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Juridik & Ekonomi Är ni med i facket? A-kassa? Jag funderar på att gå ur. Har aldrig haft svårt att få jobb, har aldrig varit arbetslös, har behövt...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
10 754
Skola & Jobb Jag har lite krångel med A-kassan, och eftersom jag fick mycket bra input härifrån på min förra tråd i samma ämne frågar jag igen. Lär...
Svar
12
· Visningar
1 774
Senast: Smulu
·
Skola & Jobb Nu har jag bråkat närmare 3 månader med min a-kassa och idag kom ett brev som säger att jag har rätt att överklaga beslutet men vet inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat