Hjälp med täcke

M

maadddeeee

Hej!
igen, känns som jag frågar mycket nu, men alla ni här på buke är ju så duktiga och kommer med så bra svar:D
Som ni kanske sett i en tidigare tråd, så ska jag sy ett helt reflextäcke att ha vid promenad. Tyg och reflexer och allt sånt har jag redan köpt, och har tagit ett gammalt påslakan som jag gör en mall av som jag kan testa på henne innan jag syr av tyget jag ska använda. Och är snart klar med formen, ska till stallet imorn och testa "malltäcket" igen.
Men jag har ett problem, jag tänkte göra en liten "flärp", eller nu vad det heter som täcker roten av svansen och så , så att det blir som en inbyggd svansreflec om ni förstår vad jag menar. typ en sån svanssak som ni ser på detta täcke http://horze.se/product_info.php?products_id=240140&n=M1
Men någon som har någon mall på en spån, eller vet formen?
har faktiskt ingen aning om hur jag ska göra svanssaken:confused:
någon som har något tips?:)

Sv: Hjälp med täcke

om du gör klart det först utan svanslappen sen syr du dit den efter formad som ett kantigt U som går rätt långt ner med 3 reflexränder på :)

Liknande trådar

Hemmet I våras började våra duntäcken få hål i sig och släppa dun. Inte så konstigt, eftersom de var nästan 15 år gamla. Jag försökte sy ihop...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: VLMF
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 880
Senast: skuggi
·
Utrustning Jag måste hitta en lösning på min hästs täckes problem. Han drar själv i sina täcken fram till, eller snarare bara ute täcket, i boxen...
Svar
17
· Visningar
3 242
Senast: bigganl
·
Utrustning Min häst delar hage med en ranghög täckesmarodör har det visat sig. Jag har fått två täcken sönderbitna på kort tid. Det ena var ett så...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 218
Senast: Giganten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar