Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aha, okej.
Täcke täckt av vassa taggar, finns det?
Tror att 600D är alldeles för lite.
Ja, kanske det, men nu råkar det vara så att de flesta regntäcken = ofodrade täcken, oavsett märke, verkar vara 600D. Som sagt så har täcken i 600D räckt utmärkt förut med tidigare hagkompisar, men tydligen inte med denna. Därför har jag inte reagerat på det.som flera redan sagt är 600 D otroligt lite och jag räknar det som ett budget täcke i fråga om hållbarhet. Köp aldrig märkestäcken med så lite D säger jag bara, det är att kasta dyra pengar i sjön för mycket lite!
1200D och uppåt är melodin : )
Bra idé, men i så fall lär det bli min häst som får gå själv och i den del av hagen som det bara är blöt lera och inget hårdgjort alls. Inte kul heller.Annars kanske hagen kan delas av?
Min vill jag inte ha ihop med täckesätare, det trots att han i princip aldrig har täcke på sig.
Det är inte bävernylon i Rambo utan någon annan typ av tyg. Bävernylon är inte vattentätt. Jag vill bara ha ofodrat täcke. Min häst är inte klippt och när det behövs har jag stalltäcke under istället. Tyvärr lär väl stalltäckena bli förstörda också och de är inte gratis heller.Om jag vore du så skulle jag leta upp ett täcke gjort av bävernylon (jag har för mig att det är vad som finns i Rambo-täckena). Jag skulle även satsa på helt ofodrade täcken (bara glatt innertyg) och sedan använda ett stalltäcke under, så kommer du billigare undan i längden, samt att det är mycket lättare när deet är dags för tvätt.
Tack för tipsen! Jag vill inte ha fodrat täcke, i synnerhet inte fleece, om jag kan slippa. Ber om ursäkt för att jag inte var tydlig med det i början på tråden. Jag googlade på Horsesaver, men hittade just inga täcken. Vad heter tillverkaren/grossisten? Butiker får vi ju inte länka till om jag förstår forumreglerna rätt.Horsesaver har flera täcken m 1200D, både m 150g o trehundranånting, inte bara fleecefodrade. Såg att det var rea på en av de största webbutikerna, en bra bit under tusenlappen för alla utom det tjockaste...
Tack till er som har svarat!
Ja, att 600D är för klent har jag lärt mig nu. Det har varit tillräckligt i tidigare flockar så därför har jag inte tänkt just på slitstyrka förut. Jag har tittat efter billigare täcken än Rambo med högre Den än 600, men det är svårt att hitta sådana regntäcken. Tips mottages tacksamt.
Byta hage tror jag inte är möjligt tyvärr. Inte heller att täckesmarodören byter hage. De är 3 hästar i hagen. Jag är 99,9% säker på vem som är den skyldige trots att jag inte har sett honom in action. Att däremot få ägarna till busen att hålla med är en helt annan sak. Jag visste att han var tuff, men att det var så illa visste jag inte.
Nä, garantin på Rambo gäller bara vattentätheten, inget annat.Gäller verkligen garantin om det blir sönderbitet?