Hjälp med recept

Madeira

Trådstartare
Jag har en lergryta, en hel kyckling, rotfrukter och en massa kryddor som jag skulle vilja göra något trevligt med. Men min fantasi stannar vid "släng ner allt i grytan och hoppas på det bästa" Så, har ni några tips? Jag vill helst undvika att behöva handla en massa men någon ingrediens går väl an :)

Det har jag också gjort, men det är väl ok att fråga om tips och inspiration här för det?

Jag tycker att det är gott med vitlök, timjan ock citronskal (eller klyftor med skal och fruktkött). Rotfrukterna brukar vara såna som ger god sås, t ex morot och persiljerot.
Lägg lite av det innuti kycklingen och lite runt den.

Jag tycker att det är gott med vitlök, timjan ock citronskal (eller klyftor med skal och fruktkött). Rotfrukterna brukar vara såna som ger god sås, t ex morot och persiljerot.
Lägg lite av det innuti kycklingen och lite runt den.

Blir det inte beskt om man har i hela citronskivor?
Tack för tipset, låter gott :)

Jag brukar bara dela citronen i två halvor och först gnida kycklingen med citronsaft och sen stoppa i en eller om båda halvorna får plats i kycklingen.

Sen krydda efter smak, vitlök är smarrigt. :)
Rotfrukterna underst, salta och peppra sen på med kycklingen ovanpå sen in i ugnen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 164
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 968
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur