Hjälp med övningar till hästen

elliee

Trådstartare
Hej!
Jag har 2 st varmblodsvalacker på 6 år som jag haft i 3 veckor nu. Jag skulle gärna vilja ha övningar på markövningar, de är väldigt trotsiga och ser inte mig som ledaren utan testar hela tiden.
Samt att ena hästen är väldigt osäker och färsk i ridningen, tips på hur jag kan börja om från början så att han blir säker i ridningen också?
Väldigt tacksam för svar då jag vill att mina hästar ska känna sig säkra med mig och respektera mig!
 
Sv: Hjälp med övningar till hästen

Är det trollvarning eller...

Normal daglig hantering o att de får motion som de är vana vid( troligen) gör tricket.

Man måste veta att hästar ofta som förbytta vid byte av ny miljö, kompisar annat språk av den som hanterar. De behöver en TRYGG person! Inte en Hitler.
 
Sv: Hjälp med övningar till hästen

Det finns inga övningar som per automatik gör att hästen börjar respektera en, tvärtom, gör man fel så kan man åka på däng om man har otur...
Ta hjälp av en duktig tränare om du är så osäker.
 
Sv: Hjälp med övningar till hästen

Det spelar inte roll VAD man använder för övning; utan HUR man gör det.
Ta hjälp av tränare :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 023
Senast: MiniLi
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 087
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 148
Senast: valy
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp