Hjälp med namnförslag!

Anzo

Trådstartare
Om ca 2 veckor får vi hem den här lilla krabaten! :love: Så... Nu skulle jag vilja ha hjälp med nå roliga namnförslag! Det är en jack russel/pudel blandning och det får gärna vara ett namn som sticker ut ;) En hane.

valp1_zps39579370.jpg

Jag hade fastnat för namnet Zidd, däremot tror jag det går bort eftersom det är så likt kommandot sitt eller tänker jag fel? Kanske blir rörigt. Annars har förslagen hemma annars varit Poker eller Sylvester. Så shoot!

Sv: Hjälp med namnförslag!

Beror väl på hur du ska uttala det?
Hårt "Zidddd" eller ett mjukt "ziii-iiid"

Varken poker eller sylvester tycker jag sticker ut.

Procyon, namnet på den ljusstarkaste stjärnan i "Lilla Hund"
Poseidon, greklands vattengud
Tartaros, en plats i Hades
Forsete, rättvisans gud (asatron)
Draconis, stjärnbilden draken (latinskt genetiv)

Jag tycker bäst om vanliga namn, Klas, Sune, Reidar, Ragnar, Gunnar tex.

Så tror du att Zidd skulle fungera ändå? Det var häftiga namn du kom med!

Ja beroende på hur du uttalar det.
När jag ber Ailu sitta så säger jag "Siiiiiiiit" alltså långt och mjukt. Inte "Sitttt".
Så om du säger "Sitttt" när han ska sitta och "Ziiiiiiidd" när du pratar med honom så tror jag nog de funkar.
Beror ju på hur man betonar orden/ljuden och att man är konsekvent.

Ipod, Ian, Hamlet (efter prinsen i Shakespearepjäsen), Sandor, Skoj, Obi, Yasso, Jippi/Yippi...

Vilka bra förslag ni kommer med, tack!

Och det är ju sant, man kan ju försöka hitta ett annat kommando för sitt om det är så :)

Ja beroende på hur du uttalar det.
När jag ber Ailu sitta så säger jag "Siiiiiiiit" alltså långt och mjukt. Inte "Sitttt".
Så om du säger "Sitttt" när han ska sitta och "Ziiiiiiidd" när du pratar med honom så tror jag nog de funkar.
Beror ju på hur man betonar orden/ljuden och att man är konsekvent.

Fast ett langt siiiit funkar inte om man vill trana lydnad och ha ett "sit under motion". Personligen blandar jag ihop ord och komandon tillrackligt som det ar och forsoker hitta ord som ar olika aven for min egen skull.:p

Ike, Abe, Z (uttalat antingen pa Amerikanskt eller Engelskt eller Svenskt satt)

Fast om man ska ha hunden att sitta medan man sjalv gar (springer) ivag kan det inte vara utdraget, det maste vara kort och ga fort att saga.

Tycker han ser ut som en Sodoku... fast det kan ju bli lite jobbigt att säga :D

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 168
Senast: paradiset
·
Övr. Hund För 2 år sen köpte jag en söt liten valp. Enligt uppgift skulle denna söta valp vara en pudel/papillon korsning. Pudel finns det helt...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
27 180
Övr. Hund Nu kommer jag här igen med en tråd angående mina föräldrars odåga till pudel.. Det är så att jag är fullständigt färdig och har ingen...
Svar
19
· Visningar
1 801
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Ja, jag ligger här sjuk och tänker att jag lika gärna kan skriva lite för att kanske få lite nya infallsvinklar eller ideer om vad som...
Svar
1
· Visningar
1 574
Senast: stintans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring