Hjälp med min hamster!!!

Lydis

Trådstartare
I Fredag´s hämtade jag hem min hamster hane på 8 veckor :)
Men han äter inte! Är det normalt att dom inte äter i början??
Och nu när jag tog upp honom så var han alldeles kladdig och hade diarée.
Är det för att han bara dricker och inte äter eller beror det på något annat??
Tacksam för svar!!

Sv: Hjälp med min hamster!!!

Svårt att säga vad det beror på. Men normalt är det inte. Har inte hört talas om någon hamster som inte ätit vid flytt.
Vad ger du för mat?
Prova ge lite ris, det är stoppande. En hamster har inte mycket att ta av så diarré är inte bra.

Det finns en väldigt farlig sjukdom hos hamster som heter wet-tail som tyvärr har hög dödlighet. Ring uppfödaren och rådgör och veterinären DIREKT.

Jag ger honom vanlig hamsterblandning med frön och pellets majs och sånt.
Min förra som nu tyvärr är död åt inte heller när vi fick honom men han började två dar senare...

Jag ska ringa till uppfödaren!
Men det är inte diaree så att man kan hitta i buren det sitter lixom i rumpan bara.

Det gör nog ingen skillnad för hamstern, om diarren hamnar i pälsen eller i spånet. Wet-tail heter så just för att de blir alldeles blöta under och runt svansen och långt upp runt rumpan.

Tyvärr blev han mycket sämre och vi var tvungna att låta honom sommna in :cry: R.I.P Zigge <3 <3

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 252
Senast: Acto
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 947
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar