Hjälp med min digitalkamera. .

S

sw33tie

Jag och kameror har precis blivit vänner. Så jag är en riktig nybörjare. :D

Jag köpte mig en Nikon coolpix S50c kamera för ett tag sedan. Kameran är till för att fota barn, och annat skoj. Vardagsbilder med andra ord. Det jag lagt märke till är kameran tar ENORMT lång tid på sig för att fokusera innan själva bilden tas. Med andra ord har ju barnen hunnit springa härifrån osv..

Kan man ändra detta? Jag vill ju kunna fota och fånga "ögonblicken", inte be folk stå stilla hela tiden :confused:

Ännu en fråga av mig som inget vet; Vad tusan betyder WiFi och hur funkar detta? :angel:

Tacksam om ni kan hjälpa mig!
 
Sv: Hjälp med min digitalkamera. .

Kolla om det finns något sport läge i kameran. Det underlättar när man ska fånga bilder på barn/djur i rörelse. Har inte haft någon Nikon men däremot både Canon och Olympus och där finns dom lägena. På min gamla Canon heter det Quick shot.

Här står det något om WiFi
http://se.41q.com/
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag ska köpa en ny digitalkamera men vet inte vilken jag ska ha, jag blir alldeles yr i bollen av alla modeller och märken! :D Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Luxi
·
S
IT & mobiler Systemkamera eller kompaktkamera? Det finns ganska många skillnader mellan en systemkamera och en kompaktkamera, den kanske absolut...
2
Svar
26
· Visningar
3 450
Senast: Irenes
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 491
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bukefalos bokbingo juni-oktober 2024
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp