Hjälp med mått till dressyrgjord!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 166
L

Lord Owen

Min häst mäter 200 cm runt bröstkorgen (där sadelgjorden ska sitta), vad ska han då ha för mått på dressyrgjord? Han har 90 cm i vanlig sadelgjord.

Så hur lång gjord tror ni att en häst som har 200 cm runt bröstkorgen ska ha?

Sv: Hjälp med mått till dressyrgjord!

Det beror helt på hur sadeln ser ut o hur långa stropparna är.

biffen skrev:
Det beror helt på hur sadeln ser ut o hur långa stropparna är.

Ja, och det är det jag inte vet. Det är en torsion dressage jag har köpt men får den i helgen och vill helst ha sadelgjorden före det, på hemsidan står det att en häst på 200 cm runt ska ha en gjord på 70 cm, verkar det vettigt? Tycker det låter långt..

Min häst hade 130 cm på sin vanliga gjord, nu har hon 75 cm på dressyrgjorden till Barefoot-sadeln.

Det ät itll en torsion Dressage jag ska ha gjorden och på hemsidan står det att en häst med omkrets på 200 cm ska ha en gjord som är 65-70 cm, verkar det vettigt? Någon som har en torsion dressage?

Mät med ett måttband mellan de punkter där du vill att spännena ska hamna! :idea:

pinky skrev:
Mät med ett måttband mellan de punkter där du vill att spännena ska hamna! :idea:

Jomen tänk om stropparna är skitlånga.. :crazy: Annar var det en bra ide, skulle ju vara optmalt om nån med en dressage kom in här och hjälpte. :D *ROPAR PÅ HJÄLP*

Evergreen (tror hon heter så?) har ju en Torsion Dressage :)
PMa henne vettja!

Liknande trådar

Hemmet Ja. Jag behöver köpa en ny bäddmadrass och jag tror nog att jag bara har köpt en bäddmadrass i hela mitt liv. Jag står och velar mellan...
Svar
7
· Visningar
525
Senast: mysboll
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
410
Senast: Emuliiaa
·
Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
634
Dressyr *knapp* Helt ot men vad har ni för dressyrgjordar och varför just en sån? Hästens Mattes-gjord (Crescent) har blivit för sliten och...
Svar
11
· Visningar
1 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Bråkande hundar
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka