Mitten
Trådstartare
Jag vet att alla barn är olika och allt, men jag vet inte riktigt hur jag skall göra med mat till min flicka. Jag började med smakisar runt 4 månader, då fick hon ju bara några skedar och potatis, broccoli och allt slank ner med glada miner. Nu är hon 6 mån och jag kommer liksom inte längre - hon äter bara några teskedar. Inte för att hon är mätt, hon äter en hel portion ersättning efteråt, och inte för att hon inte tycker om, utan för att hon liksom inte koncentrerar sig... hon tar bara tag i skeden, leker med haklappen, pillar på barnstolen ... plus att hon inte sväljer, hon gör mest ljud och plockar ut lite ur munnen igen med handen. Det är ju bra att hon tycker det är kul med stolen och maten och allt, men hon ÄTER ju inte. Bara tar några tuggor i munnen.
Hur skalla jag göra? Bara glatt fortsätta med 'smakisar' tills hon visar mer intresse? Jag får ju i henne mer ju längre jag sitter, men det känns dumt att truga i henne mat. Vill ju inte göra en grej av det. Nu äter vi i kanske 20 minuter, och får i henne kanske 4-10 teskedar mat och lite vatten. Hon äter ju ersättning, har slutat amma, GÖR det något om det tar tid med maten? Alla jag pratar med har ju typ gett sina 6-månaders bara mat mer eller mindre, och knappt någon ersättning alls, bara något mål. Det enda hon äter ordentligt är kvällsvällingen, men den är ju flytande så det räknas väl inte riktigt
Några tips? Nån som känner igen sig? Det går inte framåt alls, hon äter inte mer idag än hon gjorde vid första smakisen.
Hur skalla jag göra? Bara glatt fortsätta med 'smakisar' tills hon visar mer intresse? Jag får ju i henne mer ju längre jag sitter, men det känns dumt att truga i henne mat. Vill ju inte göra en grej av det. Nu äter vi i kanske 20 minuter, och får i henne kanske 4-10 teskedar mat och lite vatten. Hon äter ju ersättning, har slutat amma, GÖR det något om det tar tid med maten? Alla jag pratar med har ju typ gett sina 6-månaders bara mat mer eller mindre, och knappt någon ersättning alls, bara något mål. Det enda hon äter ordentligt är kvällsvällingen, men den är ju flytande så det räknas väl inte riktigt
Några tips? Nån som känner igen sig? Det går inte framåt alls, hon äter inte mer idag än hon gjorde vid första smakisen.