_Mallan_
Trådstartare
Jag har en ganska framtung häst, och det blir då att jag gärna "rider med händerna" jag vill få bort denna ovana, men vet inte riktigt hur, för det känns som om att jag "bär" hans huvud ibland. Det blir lättare om jag har mera tryck bakifrån, men då så måste jag sitta och hålla om med benen och han lyssnar då tillslut inte alltid på skänkeln. Ni kanske har några tips hur man kan rida mera med sätet?
Han är också ganska flack i galoppen, och har lätt för att få en lång och öppen form, jag skulle önska att han fick mera rund galopp och kunde bära sig själv.
så, nu undrar jag om ni har några tips jag har bilder och filmer, men vet tyvärr itne hur man lägger ut dom :/ någon som kanske kan förklara?
Tack på förhand // Malin
Han är också ganska flack i galoppen, och har lätt för att få en lång och öppen form, jag skulle önska att han fick mera rund galopp och kunde bära sig själv.
så, nu undrar jag om ni har några tips jag har bilder och filmer, men vet tyvärr itne hur man lägger ut dom :/ någon som kanske kan förklara?
Tack på förhand // Malin