Hjälp med kattungeuppfostran!

S

slewg

Jag har 4 kattungar nu som snart är 10 veckor gamla. Jag har lite problem med en utav dem, som är väldigt asocial mot människor. Om man försöker klappa honom till exempel springer han antingen därifrån, eller börjar slå på ens hand som om det var lek. Med de andra 3 händer det bara någon gång ibland och vi har från början behandlat alla likadant!

Är det någon som har tips på hur man kan närma sig honom? Kan det vara försent redan, att han är för gammal och kommer fortsätta vara såhär resten av livet? Oerhört tacksam för svar! :bump:

Sv: Hjälp med kattungeuppfostran!

när jag och min kompis (vi bor tillsammans) tog hem våra två katter vid 12 veckors ålder var dom precis sådär.
det gick inte att hålla i dom för dom kravlade sig ur så fort dom bara kunde.
nu däremot så är dom världens socialaste.
min katt hoppar självmant upp i knät och lägger sig för att sova, hon kommer i full fart när hon hör att jag vaknar på morgonen..
vi gjorde så att vi tog upp dom ofta och klappade lite och släppte sen ner dom direkt, så att vi inte tvingade dom till något (dom hann knappt uppfatta att vi höll i dom :D ). dom har fått kattgodis ur handen medans dom suttit i knät m.m.
det har funkat bra för dom, kanske kan funka för din också?

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 645
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 601
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 118
Senast: Rie
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 353
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama