hyperff
Trådstartare
Här kommer ännu en tråd om hjälp med hingstval. Men jag behöver verkligen hjälp!
Jag vet inte vem jag ska välja..
Jag ska betäcka mitt tre-års sto och tänker själv behålla avkomman. Jag har bestämt att priset på hingsten inte ska vara avgörande.
Nu till stoet.
e. Etrusco u.e Mowgli uue. Nicharos
Hon är en stor tjej c:a 170 som rör sig bra i alla gångarter. Exteriört har hon lite stort huvud, toppigt kors, något intåad på höger fram. Skulle vilja ha lite mer hals.
Galoppen är hennes bästa gångart med bra hasarbete. Om jag skulle önska mig något är det bättre bogfrihet.
Hon hoppar mycket trevligt med bra benteknik. Ska jag vara petig skulle jag vilja ha lite mera rygg och att hon öppnar upp bättre bak.
Hon har väldigt bra ridbarhet och är väldigt ambitiös men har samtidigt humör..
Jag är lång och vill ha en stor häst, så hingsten bör vara något större.
Vilken hingst tycker ni?
Jag ska försöka sätta in några foton på henne så ni ser hur hon ser ut..
Jag vet inte vem jag ska välja..
Jag ska betäcka mitt tre-års sto och tänker själv behålla avkomman. Jag har bestämt att priset på hingsten inte ska vara avgörande.
Nu till stoet.
e. Etrusco u.e Mowgli uue. Nicharos
Hon är en stor tjej c:a 170 som rör sig bra i alla gångarter. Exteriört har hon lite stort huvud, toppigt kors, något intåad på höger fram. Skulle vilja ha lite mer hals.
Galoppen är hennes bästa gångart med bra hasarbete. Om jag skulle önska mig något är det bättre bogfrihet.
Hon hoppar mycket trevligt med bra benteknik. Ska jag vara petig skulle jag vilja ha lite mera rygg och att hon öppnar upp bättre bak.
Hon har väldigt bra ridbarhet och är väldigt ambitiös men har samtidigt humör..
Jag är lång och vill ha en stor häst, så hingsten bör vara något större.
Vilken hingst tycker ni?
Jag ska försöka sätta in några foton på henne så ni ser hur hon ser ut..