Hjälp med hingstval

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare tuttiboo
  • Startdatum Startdatum
T

tuttiboo

Ska betäcka min holländska b-ponny till våren, men har svårt att hitta rätt i ponnydjungeln.. Hon är ganska rejäl,124 cm, WM-typ, men med lite större huvud. Har meriter tom LA hopp, LB dressyr och lätt FT, rör sej bra, kunde haft lite rundare galopp. Orsaken till att vi lägger ner tävlandet på henne är att hon bara blir hetare med åren, snäll och trevlig, men ALLT går i superspeed...
tuttiboo

Söker en hingst med ädelt huvud, korrekt exteriör, inte över 135 cm, då vi vill ha en b-ponny. Har funderat på Moelgarnedd Montana, nån annan som har nåt tips???

//tuttiboo

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp med hingstval

går inte att titta på fotot utan att logga in med ditt lösen...

I övrigt, är stammen okänd på ponnyn?

Gå in och kolla på http://hem.passagen.se/welshhingstar/
Där finns alla (?) welshhingstar i svensk avel. Dom flesta med bilder, premieringsresultat mm. Finns också länkar till en del hingstars egna sidor.

Vet inte var du bor och vad din häst har för stam men personligen tycker jag att Karlsfält Bocelli är mkt snygg och har bra stam. Finns många andra bra också men jag orkar inte skriva om alla här utan tog bara den som först dök upp i huvudet.

Håller på att lära mej att lägga in kort.... :confused: Men, ja, stammen är helt okänd, står bara imp.Holland i pappren...
a2bfbbed.jpg
...Testar kort på nytt...

Senast ändrad av en moderator:

Kan varmt rekomendera Montana. Han är en väldigt komplex hingst med både rastyp och ridbarhet. framförallt ridbarheten är att berömma hos honom. blev reser Bis Ridden på den internationella utställningen för 2 år sedan. Och då skall vi komma ihåg att ridklassrna har lika högt anseende om nästan inte högre, hos rasdomarna än vad utställningsklasserna har. :bow:

har inte sett så många avkommor för dom är så små än så länge. tror inte att han har någon hemsida heller. :crazy:

Liknande trådar

M
Avel Kommer förhoppningsvis att betäcka vår lilla B-ponny till våren. Har inte hållt på med avel alls innan så allt snurrar :) Ett...
2
Svar
26
· Visningar
3 490
Senast: Dagolina
·
Z
Avel Hej alla! Efter att mitt sto verkar vara halt igen börjar jag fundera på att betäcka henne och vill gärna ha hjälp med hingstval...
Svar
10
· Visningar
959
Senast: Zog
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 923
Senast: OlleAtlas
·
Avel Nu är det inte aktuellt iår eller ens nästa år, men funderationerna går ju iaf runt litegrann. Har ett fint kallblodstravarsto vid...
2
Svar
26
· Visningar
2 887
Senast: allroundhästarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18