Hjälp med färgbestämning......

C

Carita

Hej!

Jag hade behövt få hjälp med "färgbestämning" på en av våra stödhemskatter.....

Ni kan hitta henne på www.kks.nu , under Jeanettes katter.....hon bär det vackra namnet Stjärna :D Att hon är sköldpadda vet jag, men sen då? Finns väl inget som heter bruntigré/ sköldpadda??

Men om ni har tid så hade ni gjort mig happy, happy :banana:

Mvh C + Gänget

Hon ser ut som bruntabby :confused: :) och sköldpadda..huumm...annorlunda färg :D

Efter som vår tös är blåsköldpadsstabby. Och ni säjer att hon är brunsköldpadda. Så gissar jag på antingen brunsköldpaddstigré eller tabby. :D

Svartsköldpaddtigré med vitt. :)
Inte helt ovanlig färg, men lite rolig.

(För att inte snurra till något för någon så kallas den alltså svartsköldpadda eftersom vanlig sköldpadda är solid (omönstrad) och därför svart. Bruntigré är genetiskt svart med tigrémönster, och kan också kallas svarttigré även om det är ovanligt (förutom på silver, alltså svartsilvertabby tex))

Tack, tack alla :)

Jo, Stjärna är inte bara en underbar katt, hon är vacker oxå :D

Nu vet jag iaf vad ska stå på ev. omplaceringskontrakt....tack igen!

Mvh C + Gänget

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 686
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 087
Ridning Hej! jag har nu haft min ridtravarherre i snart två år han är 11år och varit ridtravare halva sitt liv och travtävlats 5år. jag har...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: timme
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur