JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Hjälp med färgbestämning......
Övr. Katt
Trådstartare
Trådstartare
Carita
Startdatum
Startdatum
22 Apr 2004
Svar
Svar
5
Visningar
Visningar
995
Hej!
Jag hade behövt få hjälp med "färgbestämning" på en av våra stödhemskatter.....
Ni kan hitta henne på
www.kks.nu , under Jeanettes katter.....hon bär det vackra namnet Stjärna
Att hon är sköldpadda vet jag, men sen då? Finns väl inget som heter bruntigré/ sköldpadda??
Men om ni har tid så hade ni gjort mig happy, happy
Mvh C + Gänget
Hon ser ut som bruntabby
och sköldpadda..huumm...annorlunda färg
Efter som vår tös är blåsköldpadsstabby. Och ni säjer att hon är brunsköldpadda. Så gissar jag på antingen brunsköldpaddstigré eller tabby.
Svartsköldpaddtigré med vitt.
Inte helt ovanlig färg, men lite rolig.
(För att inte snurra till något för någon så kallas den alltså svartsköldpadda eftersom vanlig sköldpadda är solid (omönstrad) och därför svart. Bruntigré är genetiskt svart med tigrémönster, och kan också kallas svarttigré även om det är ovanligt (förutom på silver, alltså svartsilvertabby tex))
Tack, tack alla
Jo, Stjärna är inte bara en underbar katt, hon är vacker oxå
Nu vet jag iaf vad ska stå på ev. omplaceringskontrakt....tack igen!
Mvh C + Gänget
Tusan, vad krångligt allt måste vara.
Övr. Barn
Hej på er alla kloka!
Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips.
Jag har sen en tid tillbaka...
2
Katthälsa
Hej
Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd.
Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Hundhälsa
Hej,
Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Ridning
Hej!
jag har nu haft min ridtravarherre i snart två år han är 11år och varit ridtravare halva sitt liv och travtävlats 5år.
jag har...
Kloskada
Hundhälsa Bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite. Jag var med om liknande på min förra tik, folk tyckte att jag överdrev som...
Red_Chili
58 minuter sedan
Svar: 7
Visningar: 233
Hund
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Usch med sådan rädsla. När jag hade häst och hon blev dålig och behövde sprutor varje dag för andra gången och då båda gångerna handlade...
Lillefrun
58 minuter sedan
Svar: 1 068
Visningar: 61 776
Hund
Oseriös avel 2023
Hundavel & Ras Jag var tvungen att gå in på deras sajt och titta. "Our boys ... provide the distinct English Labrador Retriever look" O_o
Capybara
Idag kl 07:07
Svar: 1 788
Visningar: 173 751
Hund
Färgtråd III
Avel Såg ett klipp på Facebook på en häst som väl måste vara skäck? Kan det verkligen bli så att svansen är vit utan att det är vitt runt...
Rosett
Alldeles nyss
Svar: 645
Visningar: 75 822
Avel
Dressyrsnack nummer 18
Dressyr Ridit clinic för Anna Wallén och fick låna en jättefin häst dag 2 och verkligen grotta ner mig i min egen sits. Sååå många små detaljer...
skiesabove
4 minuter sedan
Svar: 1 080
Visningar: 85 772
Grenar
Ridbyxor
Utrustning Jag ska hämta ut ett paket i eftermiddag med två par jag köpte på PS superrrea, ett par tights och ett par ridbyxor. Jag har bott i mina...
skiesabove
20 minuter sedan