Hjälp med djurval :S

R

red_spot

Hej!
Jag har ju länge vart inne på att skaffa en dvärgghamster. Innan hade jag kanin och jag skulle vilja ha ett lite mer personligt djur. Men nu börjar mamma och hennes kompisar snacka om att jag borde kanske skaffa marsvin istället.
Är det någon som har haft marsvin? eller ännu bättre, marsvin OCH dvärghamster.
Hur tama (om man håller på me dom ca. 1 h om dagen minst) blir marsvin? I och med att jag inte känner nåt. Är de personliga? Vad tycker ni? :)

Sv: Hjälp med djurval :S

Hej!
Jag har haft dvärghamster och jag har marsvin.
Hamstrar är trevliga små djur och söta att titta på.
Men jag tycker dom är för små.
Sen är det svårt att kela med dom och dom springer mest sin väg när man har dom ute tycker jag.
Marsvin tycker jag du ska välja:love:
Lite större, gillar att bli klappade. Går att få rätt tama. Och sen när dom piper, det är ju bara så gulligt=).
Jag hade lätt valt marsvin. Men man ska aldrig ha ett ensamt marsvin. Så du får köpa minst två;).

Ok tack! :)
Jag som just tyckte att det var så kul att de var så små x)
Men piper ditt marsvin mycket på natten då? Ska kanske ha buren i mitt rum så.. hehe

Har du hittat opersonliga kaniner har du haft otur ^^
Men skulle det vara så att du tycker om kaniner men tycker att de är operosnliga rekommenderar jag att du skaffar en hare eller harkorsning, helt underbara och med personlighet så det räcker och blir över ^^

(vet inte om det är övertydligt, men jag är kaninfrälst :rofl:)

nä inte på natten. Dom piper när dom vet det är mat på gång;) När dom hör en och så. Du kan ha dom på rummet utan problem.

Jag har haft dvärghamstrar och brorsans kompis har ett marsvin. Dvärghamstrar är väldigt söta och blir fort tama om man håller på mkt med dem och inte stör dem när de vill vara ifred, men de är små och man måste vara försiktig med dem så att de inte blir ikläm i dörrar eller trillar ur ens hand. Dvärghamstrar är pigga, nyfikna och aktiva djur, men man måste tänka på att de är aktivast på natten och sover mest om dagarna. Marsvin kan bli väldigt tama, iaf min brors kompis marsvin gillar att vara i famnen, klappas osv. Och så lever ju marsvin i regel längre.
Fast de mest personliga små djur som man kan hitta är nog tamråttor. Jag har haft 3 stycken och de var bara för roliga :) De är jättekloka oxå och man kan lära dem tricks, nästan som med hundar. Man kan gå ute med dem i speciella selar och bygga agilitybanor åt dem :D Men de behöver stora, höga burar för de är väldigt aktiva och behöver stort utrymme.
Jag skulle iaf föreslå tamråttor :D

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 390
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?