Hjälp med denna håruppsättning till tävling

B

_buke_

Nu har jag letat hur länge som helst efter hur man gör denna fina håruppsättning. Jag har långt och tjockt hår, tips på andra fina håruppsättningar till tävling i dressyr ? :laugh::bow:
bullen_83873554.jpg

Sv: Hjälp med denna håruppsättning till tävling

Man ser faktiskt ingenting på bilden.... :/
Men jag tycker att det ser ut som en panlugg på en häst som har träns och bläs, men det skulle nog vara lite konstigt om det var för en människa xD

Går det att fixa så att bilden blir större, det är svårt att se vad den föreställer när den är så liten och mörk?

Jag har också långt och tjockt hår, så jag är med nyfiken på fina håruppsättningar. :)

Kram, Maya

om jag ser rätt så liknar det en frisyr jag hade ibland när jag var mindre.
Då har man en "grej", så är som en avlång ståltrådsram som är tygklädd, i mitten finns ett hål där man drar igenom håret. Sedan rullar man upp håret runt denna "grej" och vrider den sedan runt som en knut -ståltråden gör alltså att den är böjbar och liksom fästs fast.
Man kan göra flera olika varianter med denna; allt från enkla knutar till svinrygg..

Svårt att förklara ordentligt då det är många år sedan jag såg en sån -har faktiskt letat själv då den skulle vara super till tävlingsfrisyrer

OT Haha den mojängen kommer jag ihåg! Vet jag önskade mig en sån innerligt. Om jag inte kommer ihåg helt fel hette den "Topsy tail"

kl

Man använder en hair donut som man trär håret igenom och sen över och fäster med en gummisnodd, spretande hår snurras runt knuten och fästs med hårklämmor/-nålar.

134805_md.jpg

haha, nån som fattade min något luddiga förklaring :p
men när jag googlar på Topsy Tail så ser den inte ut så.. hmmm.... jag skulle verkligen vilja ha tag i en sån tyggrej igen. hmmm

Googlade oxå nu och det är en sån jag tänker på så då kanske vi inte menade samma iaf :)

Tack, men varf finns dom att köpa då ? ;):p

Finns de i olika storlekar då för annars verkar ju den knuten som visas på bilden bli ganska stor att få plats med under hjälmen/hatten.

precis ! men de verkar funka under hjälmen för vissa ponnyryttare har de ;), har hittat en irländsk sida :d

Finns de i olika storlekar då för annars verkar ju den knuten som visas på bilden bli ganska stor att få plats med under hjälmen/hatten.

Meningen är nog att ha knuten i nacken, nedanför hjälmen/hatten.

Meningen är nog att ha knuten i nacken, nedanför hjälmen/hatten.

Jo, det förstod jag ;) :D

Men om knuten är så stor så kommer ju bakkanten på hjälmen inte ner ordentligt och samtidigt blir det trångt under nackbanden.

Jag tycker det är svårt att få plats även med en liten knut just för att hjälm/hatt inte kommer ner ordentligt om man inte sätter knuten väldigt lågt i nacken. Men det är klart det är ju skillnad också beroende på hur långt och tjockt hår man har.

Det är snyggt med knut, man jag tycker det är bekvämare med en invikt fläta. :laugh:

det finns massor med instruktionsvideos på youtube på hur man gör både knutar själv, hur man gör egna "buns" av sockor och hur man gör med en qwikbun (som mooi pratar om) vet dock inte var i sverige man kan köpa sånna. :)

shiiet, vilken bra tråd jag starta ! :rofl: ;)
tack för all hjälp alla! :bow:
har någon något mer tips ? :bump:

Nu har jag raderat x antal inlägg som inte var okej. Vill man annonsera så gör man det på annonssidorna.

/moderatorn

Häftigt! Hängde inte riktigt med i alla moment, men är imponerad!! Måste prova det sen.

Men det går nog inte att ha om man använder hjälm. Knepigt det där med håruppsättningar till hjälm.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
500
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 371
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
720
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka