Hjälp med bettlöst

A

apelsinbanankiwi

Hej!
Mitt ardennersto har fått kraftigt skav i ena mungipan efter bettet.
Jag tror hon haft ett för litet bett och skall naturligtvis köpa en storlek större, men så tänkte jag att jag kanske kan prova att rida henne på bettlöst träns.
Jag har bara haft en dryg månad och känner henne därför inte så väl ännu. Dessutom tror jag inte hon ridits utan bett någon gång tidigare så jag vill nog ha en typ där jag har ganska stor möjlighet att påverka henne genom handen, fast utan bett...
Snälla ge mig tips på vad för olika typer det finns och hur de verkar samt vilken typ som ger skarpast påverkan.
Jättetacksam för all hjälp på traven jag kan få.
MVH Kristina

Sv: Hjälp med bettlöst

det finns ett träns som heter Bittlesbridle.Jag har ett nummer till en tjej som syr upp träns,man får dom precis som man vill.Kan titta i morgon om du fortfarande är intresserad :)

Sidepull!
Funkar ungefär som ett tränsbett, så man behöver inte lägga om ridsättet så mycket för att få det att fungera bra.

Här är en sida där det står mycket om olika bettlösa träns och dess funktioner.

Och jag säger lindell, efrtersom det fungerar precis som ett sidepull men man slipper att sidostyckena åker upp i ögonen så fort man måste ta lite extra i en tygel.

Finns ett bitless bridle i läder av bra kvalitet (horsepol) på börjes för ynka 488 kr. Bara i brunt men...

Det är just det att det bara finns i brunt som gör att jag inte vill köpa det. Vill ha ett i svart. Betalar hellre lite mer på något annat ställe och får det i svart.

Jag fixad till en rem som sitter som remmen på ett lindell på min sidepull. Anledning sidstycket i ögat. Novan fick tyvärr skavsår av den så nu har jag löst problemet på ett annat sätt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 641
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Utrustning Jag rider just nu min ponny bettlöst, då han krånglar med bettet (inväntar tandläkare som ska kolla), funkar superfint och både han o...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: Nevermind
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
43 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Leksak som belöning
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat