hjälp med bakselen

LillVerran

Trådstartare
Hur fäster jag bakselen? Har en remsele med bred långbrösta och en rockar med bilhjul, inte jättetung men ändå så skulle det kännas bättre med något som hjälper till att bromsa. Någon som har bild på hur ni gjort?!

Bakselen fäster du med remmar i vagnens skaklar. Enklast är, om det inte redan finns, att svetsa dit en ögla på varje sida. Lämplig placering är i höjd med mitten på hästens mage :)

I brist på bättre bild tar jag denna:
IMG_1162.jpg

Här har jag fästen på skaklarna och i dessa har jag kardborreband och sen har jag bakselen fäst i kardborren. Kardborren har jag endast där om det skulle bli panik och jag behöver få av henne grejerna snabbt. Men med den nya selen sätter jag bakselen direkt i fästet. Fästet har vi svetsat dit själva.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja rubriken sög, kom inte på något bättre. Där jag jobbar har man nu krävt att alla ska fylla i sina kroppsmått i vårt system. Detta...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
7 799
Senast: soom
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 885
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 917
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama