Hjälp med avstånden!

E

Em_E_liE

Jag behöver lite hjälp med avstånden på bommarna och hindrena. Jag har en D-ponny/liten häst som är någonstans mellan 148-150cm i mankhöjden. Han har antagligen lite mer ponnysteg än stor hästs steg.

Vet att hans långa och lite större galoppsprång är 3meter, alltså bommarna ligger 3meter emellan varandra. :)

Skulle vilja veta, på ett ungefär, vad hans långa och korta skritt, trav och galoppsprång skulle ligga på, alltså bommarnas avstånd i de olika gångarterna.

Skulle även vilja veta hur stort avståndet skall vara mellan hindrena vid studshoppning. Även när ett och två galoppsprång ska in mellan hindrena. :laugh:

Otroligt tacksam för svar. :bow:

Sv: Hjälp med avstånden!

Här är några avstånd, men det ska varieras efter tp av häst / ponny:

Studs: 3m
Studs - 1 steg komb : ca 5,5m

Travbom : 1m - 1,3m
Galoppbom : ca 3m (du kan använda galoppbom även som skrittbom)

Travbom innan hinder : ca 2,3m - 2,5m
Galoppbom efter hinder : ca 3m - 3,5m

:D

Tack för hjälpen!

Men det här med att galoppbommen kan vara som skrittbom, vet jag redan. Fungerar faktiskt även med trav. Men jag vill ha "i varje steg" så att säga. Hoppas ni förstår, men det gör ni nog. :D

Ja okej.
Använder inte själv skritt bommar i varje steg så jag vet inte avstånd, men något kortare än travbom?

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Utrustning Tjo, provade mina nya Haglundtäcken på grabbarna igår, zebratäcke och kombitäcke. Min ordninarie passformsbollare har tagit ett par...
Svar
15
· Visningar
1 120
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve